igår

Måste bara berätta om igår.
Då såg jag på "mitt nya ansikte".
Det var ett program om barn som antingen hade föts med nått i ansiktet ellr som hade fått det sen.
Då fick man se massa barn som hade tumörer och liknande i ansiktet.
Och sen var det några läkare som hjälpte vissa av barnen.
Då fick man följa tre barn som dom hjälpte.


Ney är 13 år gammal och kommer från Kambodja. Andra barn, och vuxna, har kastat stenar på honom på grund av hans ansiktsdeformationer. Han skada är så allvarlig att en enkelt fall kan leda till blödning i hjärnan.


16-årige Arianto bor på ett medicinskt center i Indonesien på grund av sin enorma tumör i ansiktet.


Sen somnade jag efter ett tag så jag såg inte om den sista.
Men jag tror det är den här

Eyerusalem från Etiopien är 14 år gammal och har en ansiktsskada som begränsar hennes möjligheter att andas och därmed leva som andra barn.


Asså fatta så hemskt det var!!
STACKARS BARN

Här är några andra barn





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0