HEMSKT

Sen ska jag bara berätta om vad som hände nyss.
Mackan var bakom skrivbordet och busade. Då tog jag fast han och satte i mitt knä.
Då fick han för sig att han skulle hoppa till skrivbordet.
Men han hoppade för kort så han landade på tangentbordet sen gled han neråt och började sprattla i luften och sen landade han på huvet ner i golvet.
Då skyndade jag mig och tog upp honhom.
Då lät han jättekonstigt, som om att han nös flera gånger efter varandra. Han har aldrig låtit så förrut.
Och sen så ryckte han med huvududet som om att han hade dödsryck.
Så jag höll fast han jättehårt så han skulle lugna ner sig.
Sen så kollade jag så att han verkade må bra, så jag tror han gör de.
Han kunde då gå som vanligt.
Men fatta så rädd jag vart.
Jag trodde han skulle dö.







Erkänn att han är för söt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0