måndag

jaha då var redan första dagen avklarad,
ska jag vara ärlig så var det riktigt kul, roligare än dagis faktiskt,

imorse då:
mötte madelené åtta sen gick vi tillsammans dit, var lite nervös då, men inte så farligt.
sen gick vi till våra klasser och så fick vi presentera oss för klassen,
och sen hade dom nån slags lästimme, då dom var i olika grupper.
efter de fick dom lära sig hur man gjorde lingonsylt,
sen skulle dom göra lingonsylt men det vart jag som fick göra den, hehe men den vart bra.
medan jag gjorde sylt gjorde dom  nått annat,
om jag inte minns fel såg vi på två filmer sen, en om en flicka från peru och en kille fån afrika.
sedan var det dags för lunch
satt i matan typ en timme, inte snabba på att äta direkt......
sen lekte jag och madde kurragöma eller hur det stavas med såbarnen, riktigt kul!
efter lunch skulle vi hälla sylt i burkar och göra dom fina.
Barnen ska ha marknad sen och sälja dom då.
på musiken sjöng dom mest och pratade om klarinett eller heter det så?
efter de slutade dom flesta men vissa hade stjärntimme,(svenska)
då hjäplte jag till litegrann med vad jg kunde, men jag kunde inte så mke, visste inte ens hur kälke stavades :$

lite bilder...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0